USP Looptraining (halve) marathon

USP Looptraining halve en hele marathon

Trainer: Dirk Wijnalda
Doel: Uitbouwen van loopafstand en verbeteren van de snelheid op de lange afstand.

De training 
In deze training ligt de focus op het verbeteren van het loopuithoudingsvermogen en het verbeteren van de loop-efficiëntie op de langere afstanden. Op de lange afstand is het van belang om met stabiele snelheid en energie efficiënt te lopen. Lopers starten vaak te snel of juist veel te voorzichtig om met optimaal resultaat te kunnen finishen. Inzicht in het eigen kunnen is daarom belangrijk en tijdens deze trainingen proberen we dan ook te bepalen wat de mogelijkheden zijn van de deelnemers, om daar vervolgens in de verdere trainingen mee aan de slag te gaan.

De training zal in de regel bestaan uit een korte warming-up gevolgd door enkele algemene kracht-, coördinatie- en techniekoefeningen. De kern van de training bestaat uit een uitgebreid hardloopprogramma in de vorm van vooraf aangegeven tempo’s over verschillende afstanden. Er wordt afgesloten met een cooling-down, ruimte voor vragen en een trainingsopdracht voor de rest van de week.

 

Wanneer? 

Deze USP looptraining voor de lange afstand (21,1 km en hele marathon) wordt wekelijks op maandag van 17.15 tot 18.45 uur aangeboden in periodes van 10 trainingen/weken (periode 1 t/m 4). Elke periode is er een nieuw instroommoment en kun je inschrijven (als er nog plek is). Je kunt de periodes los van elkaar volgen.

 

Kosten en inschrijven

Inschrijven kan via de rode tabel onderaan de pagina looptrainingen. Deelnemen aan de trainingen is GRATIS met een OlymPas

De eerstvolgende periode waar je voor kunt inschijven is periode 3. De trainingen van deze periode starten op donderdag 15 februari. De laatste mogelijkheid om in te schrijven voor periode 3 is woensdag 28 februari (als er dan nog plek is!).

Bel de sportdesk via
(030) 253 4471
© Olympos 2018
design by flow