Extra in de fitness

Extra in de fitness

Met een geldige OlymPas kun je naast onbeperkt trainen in de fitness en gebruikmaken van het volledige andere aanbod van de OlymPas, ook nog gratis gebruikmaken van alle extra's in de fitness, zoals:
 

  • een persoonlijk schema laten maken
  • een lichaamvetanalyse laten uitvoeren
  • deelnemen aan de Core strength & stability training
  • deelnemen aan de indoor bootcamp
  • deelnemen aan de les flexibility
  • gratis gebruikmaken van de Olympos gym app

 

Persoonlijk schema

Na een periode van ongeveer 6 weken trainen kun je je bij de sportdesk inschrijven voor een persoonlijk schema. Een instructeur maakt dan tijdens een afspraak voor jou een programma op maat. De trainingsdoelen kunnen per persoon verschillen: verbeteren van kracht of (kracht)uithoudingsvermogen, figuurcorrectie, training ter ondersteuning van een sport of training gericht op revalidatie.
 

Lichaamsvetanalyse

Ben je benieuwd naar je vetpercentage? Of juist naar je vetvrije massa? Je kunt een snelle analyse krijgen op basis van de BIA-methode. De analyse kan alleen als de fitnessdocent tijd heeft; het kan dus voorkomen dat je even moet wachten.
 

Core strength & stability training

Voor sterke rompspieren. Rompspieren bestaan uit buik-, rug-, bil-, heupspieren en hamstrings.

In deze les van 15 minuten wordt gewerkt aan sterkere en beter functionerende rompspieren. Elke beweging van het lichaam begint namelijk vanuit de rompspieren. Hoe sterker de rompspieren des te sterker zullen de bewegingen van de armen en benen zijn. Tegelijkertijd zorgen sterke rompspieren ook voor een goede en rechtopstaande houding waardoor de kans op  blessures kleiner wordt.  
Een sterke en goed functionerende romp is van groot belang voor een sterke lichaamshouding en goede (sport)prestaties. Het is dus van groot belang om een sterke romp te hebben, die zowel voldoende stabiliteit als mobiliteit biedt. De spieren waaruit de romp (core unit) bestaat stabiliseren de wervelkolom vanaf je bekken helemaal tot aan je nek en schouders. Deze spieren zorgen dat de armen en benen explosieve bewegingen kunnen maken. Alle explosieve bewegingen beginnen vanuit de core unit en nooit vanuit de armen en/of benen zelf. Vlak voor elke beweging vanuit de armen en/of benen moeten de core spieren zichzelf aanspannen en zorgen voor stabiliteit in je lichaam. Als deze spieren niet sterk genoeg zijn of niet voldoende ontwikkeld zijn gaat het aanspannen te langzaam en is de kans op blessures groter.

Om effectief de rompspieren te trainen doen we tijdens deze les met name  oefeningen  waarbij je gebruikt maakt van losse materialen als halters, dumbbells, stability balls en medicijn ballen. Je gebruikt hierbij zoveel mogelijk spiergroepen tegelijkertijd waarbij de core spieren veel kracht moeten leveren. Tegelijkertijd moeten deze spieren ook zorgen voor stabiliteit en het weerstaan van kracht.
Zonder sterke rompspieren kun je een sterk lichaam vergeten!

 

Rooster Core strength & stability training:

  • Maandag 15.00 en 20.30 uur
  • Dinsdag 15.00 en 20.30 uur
  • Woensdag 15.00 en 20.30 uur
  • Donderdag 15.00 en 20.30 uur
  • Vrijdag 15.00 en 20.30 uur
  • Zaterdag 10.30 uur
  • Zondag 10.30 en 13.30 uur

 

Indoor bootcamp

Indoor bootcamp is een 30 minuten durende training in de fitness waarbij met name wordt gewerkt met eigen lichaamsgewicht en losse materialen. Elke oefening wordt voor een bepaalde periode zo maximaal en nauwkeurig mogelijk uitgevoerd waarna een korte pauze volgt en vervolgens de volgende oefening start. Zodoende wordt in een half uur het hele lichaam op intensieve wijze aangepakt. De training staat onder leiding van een instructeur die de deelnemers motiveert maar met name ook op de uitvoering van de oefening let en aanwijzingen/tips geeft. 

De training vindt plaats in de fitness en is toegankelijk voor iedereen met een OlymPas. 

  • De training is bedoeld voor leden die het technische aspect van de oefeningen beter onder de knie willen krijgen. 
  • De training is ook uitermate geschikt voor iedereen die een intensieve workout wil doen, net even buiten de comfort zone wil trainen en wat extra motivatie kan gebruiken. 

 

Rooster Indoor bootcamp:

  • Maandag 20.00 uur
  • Dinsdag 20.00 uur
  • Woensdag 20.00 uur
  • Donderdag 20.00 uur
  • Vrijdag 20.00 uur
  • Zaterdag 11.00 uur
  • Zondag 11.00 uur

 

Flexibility

In deze les wordt 30 minuten gewerkt aan de flexibiliteit en mobiliteit van het lichaam. 

Flexibiliteit heeft invloed op de houding, de kwaliteit van de beweging en daarmee ook op de sportbeoefening en het algemeen welzijn. Flexibiliteit en mobiliteit bepalen o.a. of en hoe snel bepaalde bewegingen kunnen worden aangeleerd en bepalen tevens de ontwikkeling van kracht, snelheid en uithoudingsvermogen in de beweging. Doordat de spier beter in staat is om energie op te slaan bij uittrekking, verbetert de sportprestatie. Crossfitters kunnen bijvoorbeeld beter liften en traptechnieken van diverse vechtsporten gaan hoger. Daarnaast is er een aantal sporten zoals o.a. aerial acrobatiek, Pole Fitness®, dansen, waarbij flexibiliteit ervoor zorgt dat er meer figuren kunnen worden uitgevoerd. 

In de les gaan we natuurlijk aan de slag met flexibiliteit, waarbij vooral de aandacht ligt bij hoe je correct stretcht en de verschillende manieren waarop je een bepaalde spiergroep kunt stretchen. Vaak is het namelijk moeilijk om progressie te boeken met één stretchmethode; men blijft dan hangen op één punt en komt niet meer verder. Er zal dan ook per individu gekeken worden naar de probleemgebieden waar iemand tegenaan loopt en bekeken worden hoe we iedereen dat stapje dichter bij zijn of haar doel kunnen krijgen. 

 

Rooster flexibility

  • Vrijdag 19.00 uur 

Olympos gym app

Word  fit en slim met onze Olympos gym app. Gratis te gebruiken door al onze leden. Met de Olympos gym app train je effectiever en blijf je gemotiveerd  waardoor je  sneller je fitness doelen bereikt.

 

Met de Olympos Gym app kun je:

  • Kant en klare trainingsschema’s gebruiken
  • Zelf trainingsschema’s samenstellen
  • Je dagelijkse sportprestaties bijhouden en delen
  • Je gegevens en progressie bijhouden
  • Talrijke oefeningen  bekijken in 3D voor een juiste uitvoering.
  • Tips en informatie ontvangen van je fitness trainer
  • Meer dan 150 achievements verdienen

 

Blijf gemotiveerd en gevarieerd  sporten met de de Olympos gym app want zoals je weet: als je fit bent , denk je beter!

 

Om gebruik te kunnen maken van deze GRATIS app, heb je een Olympos gym account nodig. Deze kun je aanvragen bij de een van onze fitnessinstructeurs. 

 

NIEUW: Olympos Gym app pro!

Vanaf heden kun je je op de Olympos gym app ook laten aanmelden als pro-member. Tegen betaling van € 10 ben je een jaar lang pro-member.

Naast de standaard toepassingen heb je volgende extra opties: onbeperkt doelen stellen en voortgangsregistratie, eigen oefeningen toevoegen, meer trainingsprogramma’s, trainingsplan creator, uitgebreid voedingssysteem, geen advertenties van derden op website en nog veel meer!

 

Ga naar een van onze fitnessinstructeur voor meer informatie en/of om je direct aan te melden. Zij zullen je na betaling PRO-member maken.

Bel de sportdesk via
(030) 253 4471
© Olympos 2018
design by flow